کتاب های ویولن

پس از دریافت سال ها آموزش نزد بهترین نوازنده ها و مربی های ویلون در ایران و تجربه داشتن هنرجویان پرتلاش در این زمینه؛ با دیدن اختلاف هایی در خصوص روند آموزش این ساز در ایران با آن چه خارج از ایران در حال گذر بود، در زمستان 1395 تصمیم به تدوین یک سلسله کتاب آموزشی با رپرتواری همسان و البته در برخی جهات متفاوت گرفته شد. برای این امر از سرفصل پیشنهادی رویال کنسرواتوار تورنتو و برنامه توسعه موسیقی آن موسسه کمک گرفته شد.

در ابتدای هر کتاب در بخش تمرین ها، تمرین های لازم برای نواختن مواد امتحانی هر سطح آموزشی از کتاب ل ویلون نگارش ماتیو کریک بوم استخراج شده و در صورت لزوم تمرین هایی توسط تدوین گر به آن ها اضافه گردیده است. در بخش دوم اتودهای امتحانی پیشنهادی رویال کنسرواتوار برای آن سطح و پس از آن در بخش سوم، قطعات به ترتیب لیست های پیشنهادی آورده شده است.

این مجموعه در سه بخش بزرگتر هنرجوی مبتدی (جلد آبی رنگ)، هنرجوی متوسط (جلد سبز رنگ) و هنرجوی پیشرفته (جلد قرمز رنگ) در حال آماده سازی و نشر است. چهار جلد بخش هنرجوی مبتدی از تابستان 1397 با اخذ مجوز های مربوطه ثبت شده است.

مجموعه گام ها و فواصل موسیقایی برای نوآموزان ویلون هم در کنار مجموعه در دست تدوین می تواند تا حد زیادی نیاز هنرجویان را از لحاظ تمرین و تسلط به گام های آسان در پنج پوزیسیون اول ویلون و همچنین شناخت فواصل و نحوه انجام پرش های بلندتر را برطرف سازد.

کارایی این مجموعه و مدون بودن روند حرکت تمرین ها و رپرتوار سبب افزایش سرعت چشمگیر پیشرفت در هنرجویان پرتلاش و دارای تمرین منظم و هدفمند روزانه در کارگاه ها و فستیوال های برگزار شده به اثبات رسیده است. اجرای هنرجوهای در حال پرورش با این روش برای داوران غیر ایرانی فستیوال ها نیز چشمگیر بوده است.

در کنار این مجموعه کتابهای آموزشی و گام نوازی چون گام نوازی پل هرفورت،گام نوازی هریمالی، مجموعه های آموزشی شوچیک، گام نوازی کارل فلش، دوبلهای ملودیک ژوزفین تروت و … باید بنا به صلاحدید مربی ها مورد استفاده قرار گرفته زیرا که هیچ مجموعه کتابی به تنهایی قادر به رفع نیازهای آموزشی هیچ هنرجویی نیست. هر متد آموزشی در کنار یک مربی دارای دانش کافی، مجرب، دوراندیش و دلسوز کارایی لازم را خواهد داشت.

در صورت تمایل می توانید این مجموعه را با ارسال ایمیل به ناشر مؤلف آن سفارش دهید.