فیلارمونیک سپهر

پس از موفقیت خانه موسیقی سپهر در ارایه خدمات آموزشی هدفمند و کسب توفیق لازم در امر آموزش و راه اندازی آنسامبل های کوچک و برگزاری کنسرت های موفق؛ تصمیم به را اندازی انجمن فیلارمونیک سپهر برای ارایه خدمات آموزشی موسیقایی جمعی برای عموم و تشکیل ارکسترهای بزرگتر و در نهایت ایجاد زیرساخت مناسب برای راه اندازی یک ارکستر سمفونیک و یک ارکستر موسیقی ایرانی در شهر کرمان گرفته شد. اساسنامه این انجمن در فروردین ماه 1400 به امضای اعضا رسید و این انجمن بلافاصله با برگزاری شبهای موسیقی در محل خانه موسیقی سپهر، برنامه آموزش جمعی خود را آغاز نمود. پس از کاهش موج شدید بیماری کرونا در سال 1401 ارکستر فیلارمونیک جوانان سپهر نیز راه اندازی شد که بتواند پایه گذاری برای ارکستر سمفونیک آینده باشد. این ارکستر فعالیت خود را با رپرتواری از دوره کلاسیک که برای آن ترنسکریپت شده بود آغار و پس از انجام نخستین ضبط در دیماه 1401، رپرتوار خود را گسترش داده و با اجرای آثاری از هایدن، پاخلبل و موریکونه به فعالیت خود ادامه می دهد.

علاوه بر ارکسترها فیلارمونیک سپهر در سال 1401 اقدام به تاسیس کتابخانه تخصصی موسیقی خود گرفت که به صورت ماهیانه از محل درآمدهای این انجمن تعدادی کتاب برای استفاده اعضا خریداری و اهدا می گردد.

کلاسهای آموزش گروهی در این مجموعه با تخفیف ویژه به دلیل قابل استفاده عموم بودن و کسب درآمد برای تأمین نیازهای ارکسترها از بهار 1400 آغاز گردیده است.